Szpajkowe Zapowiedzi #1

Wpadłem na pomysł, żeby co jakiś czas, jak tylko wpadnie mi w oko jakaś gra, podzielić się z Wami moimi wrażeniami i oczekiwaniami. Ok, ruszamy.

INSANELY TWISTED SHADOW PLANET

Uff, tytuł tej gry to taki sam koszmarek jak otoczenie w którym przyjdzie nam grać. Pomysł jest ciekawy – zła i niedobra obca substancja/istota infekuje coś co wygląda na gwiazdę(czyli w sumie to jest Insanely Twisted Shadow Star, a nie Planet?) przekształcając ją w tytułową ITSP. Gracz wciela się w postać kosmity, który na pokładzie swojego latającego spodka staje do walki z tym co skaziło ową gwiazdę oraz zaczęło przekształcać jego planetę. Ot, taki agresywny terraforming…czy może shadowforming? Hmmm…tak czy inaczej, czas na zwiastun.

Przez tą grę dotkliwiej odczuwam brak Xboxa – 3 sierpnia jest premiera na XBLA, natomiast wersja na PC…no cóż, jest to XNA, więc wersja na PC jest raczej tylko kwestią czasu, jednak możemy na nią czekać parę miesięcy. Mimo to patrząc na gameplay z Penny Arcade Expo – warto. Jest to kolejna metroidowo-aquariowa zręcznościówka, ale myślę, że takie gry jeszcze się nam przez pewien czas nie znudzą, zwłaszcza że patrząc po menu pojazdu naszego obcego jest naprawdę sporo upgrade’ów i broni do odkrycia, no i każdy etap udostępnia fragmenty nagrania czym jest ten shadow, który insanely twisted naszą planet. Estetycznie…jest creepy. Macki wystające ze ścian ruszają się tam i z powrotem, wszystko jest takie pokręcone. Pisałem już, że tytuł bardzo dobrze odzwierciedla design leveli?

Grafika przedstawia się cudnie – płynne animacje, stylistyka podtrzymująca klimat agresywnej planety-organizmu, który zdecydowanie chce się pozbyć intruza, którym jest nasz maleńki stateczek. Za oprawę muzyczną odpowiada Dimmu Borgir. Przyznam, że z tym zespołem black metalowym zapoznałem się dopiero dzięki ITSP, ale patrząc na zwiastuny i gameplaye odwalili kawał dobrej roboty.

Pozostaje jedynie czekać i mieć nadzieję, że zwiastuny nie są tylko na pokaz i szybko doczekamy się wersji na blaszaki.

BASTION

Tą grę znalazłem zupełnie przypadkiem przeglądając YouTube'a i od razu mi się spodobała.

Bastion to historia chłopaka, któremu cały świat się zawalił. Dosłownie. Zaraz po przebudzeniu w tym co zostało z jego pokoju, wyrusza w drogę do tytułowego Bastionu – miejsca, gdzie wszyscy mieli się spotkać w razie katastrofy. W trakcie podróży będziemy się starać odbudować zniszczony świat, zdobywać nowe bronie i ulepszać je, a wszystkie nasze poczynania komentować będzie słyszany w zwiastunie narrator.

Sam pomysł z narratorem wzbudził wiele emocji – wszyscy są raczej zgodni, iż jest to dość innowacyjne podejście, jednak niektórzy obawiają się, że taki narrator po pewnym czasie będzie bardziej irytował niż pomagał wczuć się w klimat gry. Osobiście pomysł mi się bardzo podoba. Jest to coś nowego, a narrator ma świetny głos, jednak nie powiem, że jestem zupełnie wolny od obaw.

Graficznie Bastion prezentuje się świetnie. Najbardziej spodobał mi się efekt otoczenia, które “układa się” wraz z ruchem naszego bohatera. Nie widziałem samej mechaniki “odbudowy” świata i pozostaje nam zobaczyć jakiej jakości jest fabuła, jednak mam nadzieję, że gra nie zawiedzie oczekiwań.

Premiera Bastionu na Xboxa – 20 lipca 2011. Wersja PC będzie kiedyś w ciągu tego roku, a przynajmniej tak obiecują. Nie mogę się doczekać ;]

FROM DUST

To w sumie nie jest gra indie, ale zwiastun mnie urzekł. Jestem strasznie podatny na wszelkie sandboxowe god game’y i From Dust nie jest wyjątkiem.

Wygląda to trochę jak podrasowany Populous. Jesteśmy istotą obdarzoną boskimi mocami, która podczas kolejnych misji kształtuje środowisko tak, żeby uchronić swój “lud wybrany” przed wyginięciem. Tech demo przedstawia m. in. formowanie wysp przy pomocy naszych boskich mocy. Przedstawia się to świetnie, zwłaszcza, gdy widać zmiany, które wywołuje nasz wpływ, jednak…

…boję się nieco, czy From Dust nie wyczerpie szybko swojego głównego pomysłu. Pierwsze pół godziny zabawy terenem może być świetną zabawą, jednak co z tego, skoro okaże się, że reszta gry to nudne, wtórne powtarzanie listy operacji? No cóż, tego dowiemy się po premierze, czyli 27 lipca 2011.

PS. Test notki w Windows Live Writerze, zobaczymy czy to dziadostwo w ogóle się sprawdza…

Ten wpis został opublikowany na CosyHell.pl dnia 12 lipca 2011 roku.

Dodaj komentarz